NOCTURNUS A.D.

Nikomu chyba nie muszę wyjaśniać powodów, dla którychNOCTURNUSuważany jest za jeden z najważniejszych death metalowych tworów, jakie powstały na tej umęczonej śmiercią Ziemi. Tampa na Florydzie to istna wylęgarnia znakomitych death metalowych zespołów, dlatego tym bardziej powinniśmy mieć ogromny szacunek dla NOCTURNUS, który mimo tak mocnej konkurencji, potrafił wypracować swój bardzo unikatowy, wyjątkowy styl.Już od samego początku kapela wytyczałanowe ścieżkiw death metalowym nurcie - śmiało łącząc muzyczną ekstremalność z atmosferą rodem z literatury grozy autorstwa mistrza Lovecrafta, operując przy tym różnorodnymi środkami przekazu, nie bojąc się używać instrumentów klawiszowych, co jak na tamte czasy dla wielu było nie do pomyślenia. Takie albumy jakThe Key czy Thresholds na stałe wypisały się do kanonu gatunkujako wybitne i ponadczasowe dzieła.Po kilku latach działalności pojawiło się jednak na obliczu zespołu kilka rys, które z czasem zaczęły rosnąć i pękać niczym tafla kruchego lodu.Owa atmosfera wpłynęła bardzo negatywnie na pracę twórczą zespołu, któryw 1999 roku nagrał już znacznie słabszy album Ethereal Tomb;materiał, co należy nadmienić, zrealizowany niestety już bez udziału Mike Browninga. Po wydaniu Ethereal Tomb, NOCTURNUS zawiesza swoją działalność na długi okres czasu. Mike kilkukrotnie stara się wskrzesić zespół; niestety pozostała cześć grupy nie jest zainteresowana powrotem w starym składzie. W roku 2014 NWN wznawia oba dema NOCTURNUS zapraszając przy okazji zespół do zagrania na NWN Fest, gdzie kapela występuje w nowym składzie i nieco zmodyfikowanej nazwie NOCTURNUS AD. Dla wielu fanów była to pierwsza szansa na usłyszenie na żywo klasycznychutworówNOCTURNUS. Bardzo Cieszy też fakt, żeów berliński występ na Nuclear War Now Fest nie był bynajmniej zrywem jednorazowym i NOCTURNUS ADna powrót stał się aktywną koncertowo maszyną do zabijania. W roku 2018 było mi dane po raz pierwszy zobaczyć NOCTURNUS ADna Brutal Assault Fest i powiem wam, żeich występ mnie po prostu sponiewierał totalnie. Tym bardziej, że zespół, obok klasycznych kompozycji, zagrał również dwa premierowe numery zapowiadające nowy album, notabene który,kiedy będziecie czytać ten wywiad, będzie zapewnejuż dostępny na rynku.Dlatego nie powinno was dziwić, że postanowiłem na tę okazję poprosić Mike Browning-a o wywiad. Dobra, aby niepotrzebnie nie przedłużaćniniejszegowstępu zapraszam do lektury wywiadu. Panie i Panowie, oto przed wami sam mistrz ceremonii,Mike Browning:

1.Hi Mike.Przede wszystkimgratuluję niesamowitego występu na Brutal Assault!To było cośwspaniałego i szkoda, że graliście w biały dzień, ale i tak nieźle to mną sponiewierało. A na koniec, jak zapodaliście Chapel of Ghouls to było takie zniszczenie, że ażżal, że graliście tak krótko! Mam nadzieję, że promując nowe dzieło nie zapomnicie o Polsce i zagracie tu choć jedną sztukę,co?

Dzięki! Brutal Assaultto było to! Festiwal sam w sobie to niesamowite przedsięwzięcie, o wiele więcej niż jakiś tam spęd paru tam kapel na krzyż,któregrają w jednym miejscu. Na pewno będziemy udzielać się na europejskich festach w okolicach lata 2020!

2.Obok klasycznych utworów NOCTURNUS zgraliście na Brutal Assault dwa premierowe numery: The Antechamber i Aeon of the Ancient Ones. Powiem tylko, jestem pod wielkim wrażeniem tych utworów, które w idealny sposób nawiązują do debiutu NOCTURNUSThe Key. Jeżeli cała płyta jest taka, to przyjdzie mi jej słuchać z pozycji kolan!!! Mike, powiedz mi proszę,czy trudno jest po tak długim czasie stworzyć dzieło, które w tak prostej linii potrafi oddać atmosferę muzyki stworzonej prawie trzy dekady temu?

Skład zespołu, poza nowym klawiszowcem, pozostawał niezmiennym przez wiele lat, toteż ograliśmy stare kawałki NOCTURNUS`a na maxa. W związku z powyższym, kiedy zabraliśmy się za pisanie nowych utworów, rdzeń pomysłów charakterystycznych dla starych utworów NOCTURNUS w zasadzie na wyciagnięcie ręki. Dodatkowo, mieliśmy już zakodowane w naszych głowach reakcje publiczności na nasze stare kawałki ite właśnie reakcje mieliśmy na uwadze tworząc nowe utwory. Całość została napisana w naszym miejscu prób przeze mnie mnie i naszych dwóch gitarzystów. Graliśmy do oporu, odrzucaliśmy to, co było niepotrzebne, potem kolejne ogranie muzyki i tak udało nam się dobić do 80 procent materiału.

Widzę, z jak wielkim pietyzmem zadbaliście o najdrobniejsze szczegóły,tak aby nowy materiał kojarzył się z waszym debiutem.Obok muzyki, wasza okładka jest bardzo wyraźnym sygnałem, że oto powraca z martwych kapela, na którą tak długo czekaliśmy; zdradź nam proszę, kto jest autorem grafiki do Paradox?

Pomysł na okładkę był mojego autorstwa, a wykonania podjął się niejaki Timbul Cahyono. Powiedziałem mu dość szczegółowo, o co mi chodzi, a on przerzucił to na płótno. Całość grafik to już robota Chimere Noire.

4.Dość długo zwlekałeś z reaktywacją zespołu i w ostatecznym rozrachunku widzę, że tylko ty zostałeś ze starego składu;czy resztakapeli nie była zainteresowana wskrzeszeniem NOCTURNUS?

Goście ze składu z The Key zajebali mi nazwę kapeli w 1992 roku. Dlatego też musiałem dodać AD, żeby kontynuować granie w stylu, w jakim chciałem. I tak, zamiast dogadać się z gośćmi, którzy mnie wycyckali, AFTER DEATH przekształcić się w NOCTURNUS AD.

5.Widzę w twoich szeregach Daniela Tucker`a i Demiana Heftel`a znanych nam z wcześniejszych dokonań OBITUARY…możesz przedstawić pozostałych członków NOCTURNUS A.D.?

Daniel to basista na pierwszym pełniaku OBITUARY(Slowly we Rot). Demian nigdy nie udzielał się w ww. kapeli, ale współdziałał z CONTORTED i ASTAROTH. A nasz gitarzysta o ksywce Belial pogrywał w INCANTATIONi LETHAL PRAYER.

6.Wydawcą nowego albumu NOCTURNUS A.Dbędzie Profound Lore Records.Czy Earache nie była zainteresowana wydaniem waszego nowego dzieła?

Tak, Profound Lore działa z naszym materiałem i powiem, że robi to dość dobrze. Earache też radzi sobie dość nieźle, waląc nas na kasę i sprzedając stuff NOCTURNUS w ich sklepie internetowym. Nie mamy z tego żadnego zysku, nie odpalając nam naszej działki i prawdę powiedziawszy nie mieliśmy z tego żadnych profitów już od 1991 roku. Tja, współpraca z wytwórnią, która nas grzeje po kieszeni od 30 lat…chyba jednak nie bardzo.

7.Porozmawiajmy o nowej płycie.Jakdotąd znane nam są 3 premierowe numery: dwa wyżej wymienione i ten udostępniony przez wydawcę, czyliPrecession of the Equinoxes.Czy możesz powiedzieć nam coś więcej na temat tego albumu: ile będzie zwierać kompozycji, gdzie dokonaliście rejestracji tego dzieła i kto był jego producentem? Ciekaw jestem również, ile czasu zajęła wam sama rejestracja tego albumu?

Wersja Aeon of the Ancient Ones, która ukazała się jakiś czas temu to w istocie wersja demo, którą nagraliśmy dla własnego użytku, ale Precession of the Equinoxes and The Antechamber to już utwory z albumu w wersji studyjnej. Pełniak składa się z 9 utworów a ostatnitrak, to już kawałek instrumentalny. Całość została złożona, nagrana i zmiksowana przez Jarrett`a Pritchard`aw New Constellation Studio w Orlando na Florydzie. Nagrywaliśmy to wszystko przez jakieś 4-5 weekendów we wrześniu i październiku. Następnie Jarrett pojechał w trasę z GOATWHORE, TRIPTYKON plus paręinnych, dlatego na powrótzajął się miksem i wykończeniemnagrań w połowie grudnia. Całość została finalnieukończona w styczniu. To nie był złypomysł, ta przerwa pomiędzy nagrywaniem i miksowaniem, bo pozwoliła nam na ponowne obsłuchanie materiału i upewnienie się,że wszystko brzmi i wygląda jak należy.

8.Muzycznie Paradox wydaje się być bliższy debiutowi, a jak to wygląda względem warstwy lirycznej?Pytam, bo na Thresholds tematyka, choć mroczna, dotyczyła w zasadzie mitów sumeryjskich i cywilizacji pozaziemskich. Na The Key było jednak więcej Diabła…Jak to się ma w tym przypadku?

Na nowej płycie obecne się cztery główne tematy. Cztery z utworów to kontynuacja patentów z The Key a inny utwór natomiast nawiązuje do Lake of Fire i Standing in Blood a nazywa się Seizing the Throne i opowiada historię przejecie Nieba przez Szatana. Kolejny utwórto Paleolithic i traktuje o wydarzeniach po nastaniu ery neolitycznej. Jest też utwór o zmianie biegunów ziemi i Nekronomikonie, dlatego można powiedzieć,że tematy są na tym albumie dość urozmaicone.

9. Mike, co twoim zdaniem dzieje się z nami po naszej fizycznej śmierci? Czy jest to całkowity koniec czy też może przenikamy do innych, równoległych wymiarów, by tam się odrodzić na nowo? A może dokonujemy reinkarnacji, wcielając się w nowy byt ludzki, tu na ziemi, by zdobywać kolejne doświadczenia?

Jestem zdania, że kiedy umieramy, swojego rodzaju wibracje charakterystyczne dla danej osoby uwalnianesą ku kosmosowi , a każda z cząsteczek tej energii staje się nowym bytem albo łączy z innymi tworząc swojego rodzaju wyższą formę istnienia. Zależnie od naszych wyników/osiągnieć (wszelkiego rodzaju) stopień wibracji jest wysoki i bardziej złożony lub niższy i prostszy, w zależności od podstawowego poziomu (intelektualnego)jednostki lub teżjego całkowitego braku.

10.Wielu zwolenników tematów związanych z cywilizacjami pozaziemskimi sądzi, że owi przybysze z kosmosu to nikt inny jak nasi pra, praojcowie, którzy udali się dawno temu w wieczną podróż,by eksplorować wszechświat, unikając tym samym zagłady, która co jakiś czas dotyka ziemię?A może to cywilizacje, które żyją w światach równoległych i mających na tyle rozwiniętą technologię, że mogą one bez przeszkód przenikać do nas?Cosądzisz na ten temat?

Myślę ,że i to, i to. Oczywistym jest, że w kosmosie istnieją cywilizacje o wyższym stopniu rozwoju niż nasza. Możliwym jest, że jesteśmy po prostu zabawką, którą bawią się obce rasy. Tak. I uważam też, że nie jesteśmy z pewnością pierwszą cywilizacją egzystującą na ziemi – a chyba raczej piątą czy szóstą.I kolejne (albo uprzednie) powrócą na ziemię, kiedy sprzyjać będzie temu właściwy układ gwiazd.

11. Mike, nie uważasz może, że nie jesteśmy jedną, rozwiniętą cywilizacją w tym wszechświecie?Dopuszczasz możliwość istnienia innych, bardziej rozwiniętych cywilizacji, niekonieczniepochodzących od naszego genotypu?

Tak, dokładnie – to właśnie o to mi chodzi. Jesteśmy niczym więcej jak tylko zabawką w rękach innych istot, prawieże na pewno swojego rodzajueksperymentalnąhybrydą.

12. Nasz genotyp niewiele różni się od genotypu szympansa, z którym dzielimy 96% cech genetycznych.Tozaledwie 4% różnicy a jednak z jakiś bliżej niezrozumiałych przyczyn przeskoczyliśmy ten gatunek w rozwoju o jakieś 100,000 lat. Wielunaukowców do dziś dziwi jak to jestmożliwe, żegatunekhomo sapienstak szybko przeskoczył kolejne szczeble ewolucji, bo praktycznie powinniśmy być na podobnym poziomie co małpy, a jednak jesteśmy znacznie bardziej rozwinięci?Do niedawna sądzono, że przewaga ludzi nad innymi gatunkami polega raczej na dodatkowym wyposażeniu genetycznym niż na jego ubytku. Okazało się także, że zidentyfikowane różnice nie kryją się w samych genach, ale w części DNA, która odpowiada za ich ekspresję. Czyżbybyło to związane z doświadczeniami innej cywilizacji, która połączyła nasze DNA ze swoim? Tym samym przyspieszając proces naszego rozwoju?Jeżeli tak, to czemu miał służyć ten eksperyment?

Nie wydaje mi się,że Zecharia Sitchin mylił się zbytnio w swojej teorii na temat naszego genotypu jako rezultatu pewnego eksperymentu genetycznego. Wydaje mi się, że twój wywód jest nieco zbyt daleko idący, ale w zasadzie rdzeńtwojej teorii jest słuszny.

12. Czyżby to właśnie wyższa cywilizacja stworzyła ludzkie bioroboty,w celu przekształcenia ich wsiłęroboczą służącą do wydobywania niezbędnych pierwiastków, które występują tu na ziemi? To oczywiście jedna z wielu tez, ale czy aby nie było by to możliwe?

Tak, to całkiem możliwe; być może byliśmy dla nich swojego rodzaju bydłem albo niewolniczą siłą roboczą. Albo, wręcz przeciwnie, była to swojego rodzaju pomoc w naszym rozwoju jako rasy ludzkiej.

13.Na pewno są ci znane liczne opracowania Ericha von Dänikena na temat cywilizacji pozaziemskich?Co sądzisz na temat tezy jakoby mityczne piramidy były pozostałością owych cywilizacji.Pytam, bo nawet w dzisiejszych czasach, przy użyciu dostępnych technologii, wydaje się niemożliwym by takowe budowle wykonać i to w dodatku z taką niesamowitą precyzją.

No cóż, mogę tylko dodać,że na ziemi jest jeszcze parę miejsc, które są bardzo podobne do siebie, pomimo faktu ,że odległości między nimi sięgają tysięcy kilometrów. Nawet dzisiaj, mając do dyspozycji współczesną technologię nadal nie jesteśmy w stanie pojąć, jak można było wybudować takie obiekty 5000 lat temu! Dlatego coś musi być na rzeczy, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Jak dla mnie, są to obiekty służące za bramy astralne,który można otworzyć, kiedy gwiazdy ustawione są we właściwe wzorce.

14.Kolejnym wizjonerem, który wyprzedził swoją epokę bez wątpienia był Howard Phillips Lovecraft, który wykreował mityczny świat Cthulhu, tworząc niezwykle szczegółową mitologię, oraz system rytuałów zawartych w księdze Necronomicon.Zaczytując się w dziełach tego niesamowitego pisarza coraz bardziej zastanawia pewien fenomen a mianowicie, czy aby to, co stworzył, nie było w istocie prawdziwymi objawieniami, które przeniknęły do naszego wymiaru? Tak,aby poprzez jego wrażliwy twórczy umysł przygotować ludzkość na ponowne przybycie pradawnych bóstw, które istniały zanim powstał rodzaj ludzki?

Uważam,że te inne światy leżą w rzeczywistościach równoległych do naszych, na innych od naszego świata częstotliwościach. Niektórzy ludzie są w stanie dotrzeć do tych miejsc, zmieniając swój osobisty poziom wibracji. Te bóstwa chyba mają za cel przygotowanie tych właśnie ludzi na ich ponowne przyjście.

15.Powróćmy do tematów związanych z waszą twórczością.WydanieParadox planowane jest na koniec maja, a co potem? Planujecie może jakąś trasę promującą to wydarzenie?Mike, na pewno zdajesz sobie sprawę, że w naszym kraju macie wielu gorliwych wyznawców?Dlategomamnadzieję, że nie zapomnicie odwiedzić Polski?

Na chwilę obecną mamy na rozkładzie dwa festy, jeden w czerwcu w Teksasie i kolejny w Santiago, Chile. Walczymy ostro nad dużymi festiwalami w Europie (lato 2020).

16. Jakiś czas temu NWN wydało wasze dema w formie cd i lp.Rozumiem, żeParadox również będzie wydany na obu formatach?

Tak, dokładnie, NWN wydało nasze demosy z 1987 i 1988 roku. Paradox będzie dostępny jako DLP gatefold (rożne kolory), płyta cd, kaseta i wersja cyfrowa.

17. Dziękuję ci bardzoza wywiad; gdybyś chciał coś przekazać swoim fanom proszę bardzo!

Dzięki wielkie za wywiad i świetne zdjęcia z Brutal Assault. Kto wie, może uda nam się znowu zagrać już niebawem! Szybciej niż się wam wydaje. Dzięki dla wszystkichfanów za wspaniale wsparcie przez te wszystkie lata grania metalu. Paradox dostępny będzie w 24 maja!

Necronosferatus

 

baa222

 


 

 

 

Informacje o wydajności

Application afterLoad: 0.001 seconds, 0.29 MB
Application afterInitialise: 0.018 seconds, 0.97 MB
Application afterRoute: 0.028 seconds, 1.21 MB
Application afterDispatch: 0.045 seconds, 2.25 MB
Application afterRender: 0.050 seconds, 2.35 MB

Zużycie pamięci

2496696

Zapytań do bazy danych: 14

  1. SELECT *
      FROM jos_session
      WHERE session_id = 'mkbhfsj8gks3714kkjr0ufo2u7'
  2. DELETE
      FROM jos_session
      WHERE ( time < '1714193139' )
  3. SELECT *
      FROM jos_session
      WHERE session_id = 'mkbhfsj8gks3714kkjr0ufo2u7'
  4. INSERT INTO `jos_session` ( `session_id`,`time`,`username`,`gid`,`guest`,`client_id` )
      VALUES ( 'mkbhfsj8gks3714kkjr0ufo2u7','1714194039','','0','1','0' )
  5. SELECT *
      FROM jos_components
      WHERE parent = 0
  6. SELECT folder AS type, element AS name, params
      FROM jos_plugins
      WHERE published >= 1
      AND access <= 0
      ORDER BY ordering
  7. SELECT MAX(time) 
      FROM jos_vvcounter_logs
  8. SELECT session_id, time, guest, DATA 
      FROM jos_session 
      WHERE '1=1' 
      AND time >= 1714193273 
      AND time < 1714194000
  9. INSERT INTO jos_vvcounter_logs (time, visits, guests, members, bots) 
      VALUES ( 1714194000, 10, 10, 0, 0 )
  10. SELECT m.*, c.`option` AS component
      FROM jos_menu AS m
      LEFT JOIN jos_components AS c
      ON m.componentid = c.id
      WHERE m.published = 1
      ORDER BY m.sublevel, m.parent, m.ordering
  11. SELECT template
      FROM jos_templates_menu
      WHERE client_id = 0
      AND (menuid = 0 OR menuid = 5)
      ORDER BY menuid DESC
      LIMIT 0, 1
  12. SELECT a.*, u.name AS author, u.usertype, cc.title AS category, s.title AS section, CASE WHEN CHAR_LENGTH(a.alias) THEN CONCAT_WS(":", a.id, a.alias) ELSE a.id END AS slug, CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(":", cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END AS catslug, g.name AS groups, s.published AS sec_pub, cc.published AS cat_pub, s.access AS sec_access, cc.access AS cat_access 
      FROM jos_content AS a
      LEFT JOIN jos_categories AS cc
      ON cc.id = a.catid
      LEFT JOIN jos_sections AS s
      ON s.id = cc.section
      AND s.scope = "content"
      LEFT JOIN jos_users AS u
      ON u.id = a.created_by
      LEFT JOIN jos_groups AS g
      ON a.access = g.id
      WHERE a.id = 1522
      AND (  ( a.created_by = 0 )    OR  ( a.state = 1
      AND ( a.publish_up = '0000-00-00 00:00:00' OR a.publish_up <= '2024-04-27 05:00:39' )
      AND ( a.publish_down = '0000-00-00 00:00:00' OR a.publish_down >= '2024-04-27 05:00:39' )   )    OR  ( a.state = -1 )  )
  13. UPDATE jos_content
      SET hits = ( hits + 1 )
      WHERE id='1522'
  14. SELECT id, title, module, position, content, showtitle, control, params
      FROM jos_modules AS m
      LEFT JOIN jos_modules_menu AS mm
      ON mm.moduleid = m.id
      WHERE m.published = 1
      AND m.access <= 0
      AND m.client_id = 0
      AND ( mm.menuid = 5 OR mm.menuid = 0 )
      ORDER BY position, ordering

Wczytane pliki języka

Nieprzetłumaczone frazy - tryb diagnostyczny

Brak

Nieprzetłumaczone frazy - tryb projektanta

Brak